26 Mart 2013 Salı

Michael Kors - Michael for Men (2001)

"80'ler klasik centilmen maskülenlerini seven herkesin kolayca ısınacağı güzel bir ürün.."  



Bu Givenchy’e akıl sır erdirmek gerçekten olanaksız. Kendi ürün gamında red, blue label’gibi 5. sınıf market kokusuvari kolonyaları çıkarırken, Michael kors firması için bu kadar iyi bir koku yaratması çok anlamsız. Evet bu parfüm 2001 yılında Givenchy tarafında Michael Kors firması için yapılıyor ve işin komiği parfüm şu andaki givenchy parfümlerinin büyük kısmından daha kaliteli. Benim incelemelerimi okuyanlar kişisel zevklerimin özellikle 80’ler dönemi maskülen kokularından yana olduğunu bilirler. Michael Kors’u da bana bu tip parfümlerden olarak basenotes' da şiddetle önermekteydiler. Hani neredeyse mutlaka dene yoksa döveceğiz artık seni gibisinden. Koku gerçekten 2001’de çıkmış bir 80ler kokusu. İnsan afallıyor nasıl oluyor diye, ama oluyormuş demek ki. Parfümü fragrantica aromatik fujer olarak tanımlamış ama ben oryantal odunsu olduğunu düşünüyorum. Bir aromatik fujerde bulunması gereken lavanta, sardunya, meşe yosunu gibi notaların hiç birine sahip değil. 

Michael For Men'in harmanı:

üstte: bergamut, elemi, tarhun, yıldız anason, kişniş , kekik, kakule
ortada: tütün, süet, tütsü
altta: sandal ağacı, silhat, kuru meyveler ve mürdüm 


notalarından oluşuyor. Harman kesinlikle doğal, hiçbir sentetiklik yok. Bu tür kuvvetli baharatlı kokuların genelinde olan buruk baharat notaları son derece doğal tabi. Notalar oldukça kaliteli ve temiz olarak kullanılmış. Çoğu notayı tek tek algılayabiliyorsunuz. Gerçekten güzel bir iş çıkarılmış. 2000 yılında 80'ler kalitesinde harmana sahip bir parfüm olmuş. Kuvvetli, zengin, dolgun maskülen bir harman. Oturaklı yapısıyla oturaklı kullanıcıları tercih ediyor.

Kokusunu tarif etmem oldukça zor, çünkü hassas burunlu kişiler için tam bir koku ziyafeti sunuyor. Kendisine yoğunlaştıkça farklı bir notayı algılıyorsunuz. Böyle kokuları çok seviyorum. Kokuyu bulmaca gibi çözüyorsunuz. 

Her nota arada bir gelip bir nanik yapıp kaçıyor ama genel bir bütün olarak karşınızda duruyorlar. Bazen elemiyi, bazen mürdüm eriğini, bazen tarhun’u algılıyorsunuz. Ama koku 80'lerin alışılageldik baharatlı/aromatik odunsu kokularından. Aklınıza tatlı oryantaller gelmesin öyle değil.  Sert değil, bayık değil, tatlı hiç değil. Ama maskülen, öyle elini atan kadının kullanabileceği bir koku değil, bariz erkek kokusu. 


Açılışı koyu ve kuru meyvelerin anason kakule gibi yarı buruk/yarı aromatik kokuları eşliğinde başlıyor. Daha sonra tütün tatlımsı kokusuyla ana tema haline gelmeye başlarken bunları diğer baharatlar ve silhat  desteklemeye başlıyor ve bundan sonra da o şekilde gidiyor. Yani özetle; tütün ve ona destek olan silhat çerçevesinde aromatik baharatlar ve kuru koyu meyvemsi notalarla zenginleşiyor. Herkese ve her yaşa gitmez. Klasik maskülen tipi bir koku olduğunu bilin. Yine başarısını anlayabilmek ve harmanındaki o doğal notaları net şekilde algılamak için biraz deneyim istediğini düşünüyorum. Yoksa yapacağınız yorum "beğenmedim ağır geldi, ben daha fresh bir şey arıyorum"dan ibaret olur. 

Özetle; çıkış yılına hiç uymayacak şaşırtıcı bir kaliteye, zengin ve kaliteli harmanın sonucu olarak da, dolgun ve memnun edici maskülen bir kokuya sahip, olmuş bir parfüm. 80'ler klasik centilmen maskülenlerini seven herkesin kolayca ısınacağı güzel bir ürün. Ben her ne kadar bu dönemin fujer ya da şipre kokularına kayıyor olsam da bunu da gayet beğendim. Hele 2000'lerde çıkmış olduğunu düşünürsek kalitesine şaşırmamak hala elde değil. Ki zaten 2002 fifi'de ödül almış.


Fark edilirliği benim kumral tenimde ortalama üzeri, kalıcılığı ortalama şeklinde.  Yaş grubu olarak 26 ve üstü derim. Yaz dışında her zaman kullanılabilir. 80ler klasik centilmenvari kokularını seviyorsanız mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.

5 yorum:

  1. Ohh be özlemişiz yeni yorumlari. Dun aksam ve bugun dahil üç defa okudum ve buyuk zevk aldim ! Hele Dean Martin dinlerken cok daha guzeldi. Muzikler bir harika. Saygilar Lordum .

    YanıtlaSil
  2. Yorumlarını özlediğimiz bir gerçek :)
    Bu parfümü çok denemek istiyordum. En kısa zamanda deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  3. Tütün harika kullanılmış.Burnu yormayan güzel bir harmana sahip.Ellerindeki malzemeyi en iyi şekilde kullanıp,bir bütüne dönüştürmeyi başarmışlar.Bence komple bir parfüm.Tütün'den uzak durmaya çalışan arkadaşların bu parfüme bir şans vermeleri gerek bence.Tatlı bir tütün meyve karışımı.Emek ve titizlik gösterildiği kesin.

    YanıtlaSil
  4. Parfümün vintage ve yeni sürümü var. Aslında isim olarak bir değişiklik yok sadece yenisi uzun şişe eskisi kısa şişe. Fakat koyu açısından fark varmıdır acaba. decantshoptan vintage aldım bayıldım ama yenisi aynı performası verirmi

    YanıtlaSil