9 Kasım 2011 Çarşamba

Aramis - Aramis Life (2003)

"Genel olarak değerlendirdiğimde açılışından oturmuş haline kadar tam bir uyum göremiyorum.."
 


Aramis Life, genellikle klasik tarz erkeksi kokular yapan Aramis' in nispeten yeni, fresh tarz bir kokusu. Aromatik turunçgil tipi bir parfüm. Yakın bir zamanda içerikler değişmeden, farklı şişe tasarımına gidildi.

Aramis Life' in harmanında:

üstte: kumkat, misket limonu, bergamut
ortada: salatalık, menekşe yaprağı, nane, kakule, kişniş, biber
altta: sandal ağazı, sedir, deri, zeytin ağacı

notaları bulunuyor. Özellikle üst harman enfes. Bu taze turunçgillerin kokusunu sevmeyecek olanı tanımıyorum. Peki aramis parfümde bu notaları iyi kullanmış mı? Ancak eh diyorum. Çok sentetik olmamakla beraber, pek de doğal notalardan yapılmış kaliteli bir parüfm imajı da vermiyor. Nispeten dengeli akışkan bir harmanı var.


Kokusuna gelirsek, aramis bu parfümü 25-40 yaş arası kullanıcılara yönelik olarak ürettiğini söylüyor. Ama bana sorarsanız hiç de 40 yaşa gidecek oturmuşlukta bir parfüm değil. Zaten 40' lı yaşlara bu tarz fresh, sucul yapılı parfümlerin çok azı uyum sağlıyor. 

Life' in koku olarak iki farklı süreci var. Açılışından ortalara kadar aynen Lacoste Style in Play gibi kokuyor. Oldukça hafif, sucul. Buradaki kokusu son derece bayağı, klasik bir fresh koku şeklinde, ben beğenmedim. Kumkat ve misket limonundan çok daha iyi verim alınabilirdi. 

Bundan sonraki hali yine style in play' e benzemekle beraber deri ve diğer notaların etkisiyle tatlı odunsu bir koku şeklinde. Burada da oldukça hafif yapılı. İşte bu ikinci tatlımsı odunsu hali gerçekten hoş ve elegant kokuyor. Bu haliyle 40 yaş' a uyarmış. Fakat hem baştan ucuz genç kokusu gibi kokması, hem de pek kendini gösteremeyen sönük yapısından dolayı olmamış. Genel olarak değerlendirdiğimde açılışından oturmuş haline kadar tam bir uyum göremiyorum. Bu hem koku, hem kalite olarak.


Eski şişe tasarımı

Özetle, Life yine özen eksikliği gösteren bir başka koku olmuş. Genel kalitesine ve açılışına biraz daha özen gösterilse azzaro visit, jil sander gibi oturmuş hafif kokular arasında kendine oldukça güzel bir yer edinecekken, bu haliyle basit bir piyasa kokusu gibi kalmış.

Kalıcılığı bende ortalama, fark edilirliği ortalama altıydı. Uygun yaş grubu 16-22 arası diye düşünüyorum. Kış dışında her mevsime uygun. Biraz sönük yapısından dolayı dış mekanlarda kendini gösteremiyor. Parfümü ancak Lacoste style in play' i beğenipde ona daha iyi bir alternatif arayan genç kullanıcılara dönemsel olarak tavsiye edebilirim. Onun dışında kalan kişilere pek özelliği olmayan sıradan yapısından dolayı tavsiye etmiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder