24 Eylül 2011 Cumartesi

Chanel - Allure Homme Sport (2004)

"Sönük, durağan, sıkıcı, ucuz kokulu ama yüksek fiyatlı tam anlamıyla modern seri üretim "fresh genç parfümü".."
 
 

 
Allure homme sport 2004 çıkışlı hafif Chanel kokusu. Baharatlı odunsu tipteki koku dönem dönem popüler olan bir parfüm. Genç kullanıcılara yönelik sportif bir parfüm olarak pazarlanıyor.
 
Allure homme sport' un harmanı:
 
üstte: aldehitler, mandalina, portakal, sucul notalar
ortada: karabiber, neroli yağı ve sedir
altta: tonka fasulyesi, silhat, amber ve beyaz misk
 
Harman şöyle bir bakınca tahmin edeceğiniz gibi aldehitler, sucul notalar(!) ile son derece sentetik. Burun yakıcı tipte değil ama buram buram ben sentetiğim, ucuzum, kalitesizim diye bağırıyor. Bilemiyorum belki freshliği pompalayacak metalik hissiyatını vermek için özellikle harmanı böyle yaptı. Ancak şu haliyle 3. sınıf dolum bir parfümden farkı yok harman kalitesinin. Doğal notaymış, notaları tek tek önünüzdeymiş gibi algılamak falan hiç hayal kurmayın.

 
Koku olarak çiçeksi, tatlı portakal gibi kokmaya çalışan ama sadece çalışan bir koku. Bu kadar kullandığım koku içerisinde kokusu en bayağı, en ucuz, en çakma kokan üç beş kokudan biri. Çok basit ve ucuz bir koku. Açılışı son derece keskin ve metalik, ucuz bir portakal kokusu şeklinde oluyor. Bir süre sonra yerini tonla ve beyaz miskle yumuşamış hafif odunsu notalara bırakıyor. Açıkçası dp parfümdeki bir fahrenheit dolumu bundan çok daha kaliteli kokmuyorsa ben parfümden anlamıyorum. Kesinlikle tavsiye edemeyeceğim bir koku. Hayır story, gigli man gibi önemli rakiplerini geçtim, bari versace ph kadar ol. Gelmiş;
 
"Sexy, sporty, and fresh. It has real class" gibi yorumlar yapmışlar. "it has real class? what class? what are you on?" demek istiyorum. Seksilikle alakası yok, sportif mi yapısı itibariyle evet, fresh mi evet, ama bu kadar ucuz yapılı bir parfüm yüksek klas oluyorsa, o zaman bargello, dp niche parfüm üretiyor da ben bilmiyor muşum. Sönük, durağan, sıkıcı, ucuz kokulu ama yüksek fiyatlı tam anlamıyla modern seri üretim "fresh genç parfümü".
 

Özetle; güzel ambalajlanmış 3. sınıf bir parfüm. Harmanındaki esanslar biraz özenli olup kaliteli kullanılsa kurulumu itibariyle ortaya çok güzel hafif bir odunsu koku çıkacakken, sadece para tuzağı olmuş. Pour monsieur ve anteaus da olmasa chanel markası benim için bitmiştir. Ysl bundan fersah fersah daha kaliteli bir marka. Şişesini metalik yapmakla hafif ve sportif koku olmuyor işte. Eşeğe altın semer vursan yine eşektir.Eğer bu tarzda çok daha kaliteli bir ürün denemek isterseniz gigli man' e bakın derim.

Kalıcılığı ve fark edilirliği ortalama. Uygun yaş grubu 16-20 üstüne komik kalır. Kış dışında kullanıma uygun. İç ve dış mekanlarda kullanılabilir. Genç oğlunuza için bile arıyorsanız en azından lacoste booster ya da 2000 gibi bir şey alırsanız paranız böyle boşa gitmemiş olur. Uzak durun diyorum.

3 yorum:

  1. merhaba değerli yorumlarını ilgiyle ve zevkle takip ediyorum allure konusunda çok haklısın ikiyüz küsur para verilmez bu kokuya hatta on para verilmez. ben tavsiyen üzerine jaaz aldım izmirden çok memnunum teşekkür ederim jaaz prestige bulmak imkansız neredeyse birde platınum kullanıyorum bu koku tam benim tarzım yakışıyor tenime senden platınum yorumunu rica ediyorum oda kötüyse ki sana güveniyorum chanel den alınıcak bir parfüm yok diyeceğim. başarılar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba teşekkür ederim. Evet, jazz prestige üretimden kalktığı ve zamanında da çok sevildiği için bulması çok zor bir parfüm. Koku olarak jazz'la hemen hemen aynı olduğunu belirteyim. Sadece daha güçlü ve kendini gösteren versiyonu. Yani bulamazsan jazz da çok iyi bir opsiyon.

    Şu an inceleme listemdeki parfümleri bitirmeye çalışıyorum. Zaman kalırsa platinum'u da inceleyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Kaliciği çok kötü olan dünyanın en çekici kokusu bu o kadar çok kötülemişsinizki asla bu kadarini haketmiyor..

    YanıtlaSil