19 Nisan 2011 Salı

Burberry - Brit (2004)

"sakin tatlı kokusu ve yumuşak harmanıyla öne çıkarken, zayıf yapısıyla da biraz üzüyor.."
 


Benim kişisel olarak Burberry' nin en makul parfümlerinden birisi olduğunu düşündüğüm 2004 çıkışlı Brit; odunsu oryantal tipinde ama hafif bir parfüm. Sakin ve sıcak bir parfüm.

Brit' in harmanı:

üstte: yeşil mandalina, zencefil, bergamut, kakule
ortada: muskat, sedir, yabani gül
altta: tonka fasulyesi, silhat, odunsu notalar, sedir, misk


notalarından oluşuyor. Diğer pek çok burberry' nin aksine Brit' in harmanı nispeten kağıt verilerine tutarlı. Üst harman dışında kalan diğer notaların iyi bir miktarını algılayabiliyorsunuz. Harmanının kalitesi tam olarak ortalama. Çok özel değil, bir orjinallik , ekstra doğallık yok, ama çok kötü ya da sentetik de değil. Tam olarak tatminkar diyebilirim.

Kokusuna gelirsek, biraz armani black code karakterinde bir kokusu var. Ama o kadar koyu ya da tatlı kakaomsu değil. Daha ziyade yumuşak, kremsi tatlılıkta ve sakin. Oryantal olmasına rağmen bayık değil, aksine oldukça hafif yapılı. Yani pek çok kişinin beğenisine uygun standart bir koku. Bu bakımdan kokusunun bir orjinalliği yok. Ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor. Muskat, misk, silhat, kakule ve gül hep hafif ve tatlımsı olacak şekilde seçilmiş ve güzelce dengelenmiş. Sonuç olarak elinize hafif ve tatlımsı sıcak bir koku geçmiş. 



Bazı yorumlarda çok kuru bir koku olduğu söylenmiş, açıkcası bana öyle gelmedi. Hatta pek kuruluk algıladığımı söyleyemem. Çoğunluğu memnun edecek sakin tatlı kokusu ve yumuşak harmanıyla öne çıkarken, zayıf yapısıyla da biraz üzüyor. Öyle görünüyor ki; baymayan hafif tatlılığın bir götürüsü olarak harman zayıf tutulmak zorunda kalınmış ve sonuç olarak kalıcılık ve fark edilirlik olarak biraz vasat bir koku çıkmış. Biraz daha kuvvetli olsaymış çok daha başarılı bir koku olabilirmiş, ama gene de fena değil diyorum. 


Özetle; weekend gibi rezil bir parfümden sonra çok daha başarılı bir koku. Baymayan oryantal yapılı tatlımsı kokusu hemen herkesin beğenisine uyabilecek şekilde ayarlanmış. Çok uzun süreli olmayan kullanımlar için gayet tatminkar bir koku.


Fark edilirliği ancak ortalama, kalıcılığı bende kötü idi. Uygun yaş grubu 16-35 arası. Kıştan, çok sıcak olmayan ilkbahar günlerine kadar uzun süre kullanılabilir. Ondan sonrasında biraz tatlı kalacaktır. Biraz zayıf karakterli olmasından dolayı daha ziyade iç mekanlara uygun. Çok öne çıkan, orjinal olan bir yanı olmamasına rağmen, memnun edici ve genele uygun kokusundan dolayı bir kere deneyebileceğiniz bir koku olarak görüyorum. Özellikle parfüm tecrübesi az ve 18 ve altı kullanıcılar için gayet memnun edici bir parfüm olabilir.


7 yorum:

  1. Yorumun için çok teşekkürler, aynen belirttiğiniz gibi kalıcılık ve fark edilirlik vasat hatta vasatın altı bile diyebilirim,karşı tarafın kokuyu alması için dibinize kadar girmesi gerekiyor,ama koku güzellik açısından tatminkar.

    YanıtlaSil
  2. Evet brit'in en büyük teknik sorunu zayıf karakteri. Daha dolgun ve kuvvetli bir parfüm olsa çok daha başarılı ve popüler bir parfüm olabilirdi.

    YanıtlaSil
  3. London'u bununla karşılaştırmışsınız çok şaşırdım ben nerdeyse bir benzerliğini göremedim. Daha turunç kokuları ön plana çıkıyor bu kokuda biraz kolonya havası var. Size katılıyorum asla kuru değil.

    Burrberry'nin yeni bir kokusu daha çıktı Beat, onu mesela London'a çok benzettim ama sanki ikisinin arası gibi o da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabi ki, herkesin koku algısı farklılık gösterir. Bu yizden parfüm beğenisi bu kadar subjektif bir mesele zaten.

      Sil
    2. Yorumları okudum, aldım ve çok beğendim. Koku güzelliği olarak gayet tatminkar, tatlı ve güzel bir koku. Farkedilirliği biraz zayıf kalsa da kokunun güzelliği bu eksi yönü bastırıyor. Sırada Van Cleef Arpels var. En kısa zamanda edinmeyi düşünüyorum. :)

      Sil
  4. Sevgili lord Sparhawk burberry touch incelemenizi bekliyorum. kör alış yapacağım ama ( ki bunu aramis classic te yaptım ve çok memnun kaldım ) çok kararsız kaldım. internette araştırma yaptığımda iyi bir koku olduğu ama biraz zayıf kaldığı yönünde yorumlar var. yaz mevsimi için hem kalıcı hemde farkedilir bir koku bulmak zannedersem çok zor :) dediğim gibi dört gözle touch yorumunuzu bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. ben 50 ml lik şişesini yeni bitirdim ... kör alışla aldım ama çok beğendim ... özellikle kışın ceket, palto ve kazak gibi yünlü giysilerle inanılmaz uyumlu bir koku ... kötü parfüm benim burnum hemen hisseder çünkü aşırı sentetik kokular hemen allerji yapar.. bu bakımdan burnu rahatsız etmeyen şık ve klas bir koku diyorum ve kışın şiddetle tavsiye ediyorum ... kalıcılığı konusunda vasat diyen arkadaşlara katılıyorum biraz hareketli günlerde gün ortasından sonra ikinci tekrar gerekebilir...

    YanıtlaSil