31 Mart 2011 Perşembe

Antonio Puig - Sybaris (1988)

"Salvador Dali'nin daha az kirli, ama daha kuru hali gibi kokuyor.."


Sybaris; benim belirli bir grup için gizli bir hazine olduğunu düşündüğüm kokulardan. Bundan kastım parfümün genele hitap eden değil, ama belli tarza meyilli kişilerin sevdiği tipteki başarılı bir koku olduğu. 88 çıkışlı parfüm deri temalı bir şipre. Maskülen bir parfüm.

Sybaris' in harmanı:

üstte: limon, mandalina, yeşil notalar, fesleğen, kimyon, aldehitler
ortada: yasemin, ardıç, tarçın, sandal ağacı, karanfil, sardunya, tarhun
altta: yosun, amber, günlük, silhat, kabe samanı, deri 


notalarından oluşuyor. Aslında kağıt üzerinde bir oryantal imajı verse de, kokladığınızda açık şekilde deri temalı bir şipre olduğunu anlıyorsunuz. Çok zengin bir harman. Hem kağıt üzerinde, hem pratikte.  Harmanı okuduğunuzda "adamlar ne varsa tıkmışlar" gibi bir düşünce aklınızdan geçebilir ancak; harman gayet iyi dizginlenmiş ve dengelenmiş. Çoğu 80ler parfümünde olduğu gibi notalar çok doğal ve temiz. Eğer iyi bir burna sahipseniz bu notaların büyük bir kısmını tek tek algılayabiliyorsunuz.

Kokusu başta bana Kouros' u anımsattı. Fakat kısa süre sonra onun kadar canlı ve hayvansı olmadığı ve giderek kuru bir kokuya dönüştüğünü fark ettim. İşte bu noktada benzediği koku Salvador Dali idi. Salvador Dali'nin daha az kirli, ama daha kuru hali gibi kokuyor. İşte bu nokta incelemenin başında bahsettiğim kitleyi ilgilendiriyor. Misk ve deri ağırlıklı salvador dali, kouros gibi kokuları beğenenler için sybaris oldukça iyi bir parfüm. Genele göre kıyaslarsak da başarılı bir parfüm ama haliyle herkese hitap edemeyecek bir karakteri var. 

Harmandaki bu kadar notadan ilk başta yoğun derinin ardından hafif turunçgiller duyuluyor. Turunçgiller kısa bür sürede kaybolarak yerlerini yosun, amber, kabe samanı ve günlüğün (buhur, bahur) yerine bırakıyorlar. Bundan sonra da koku uçana kadar böyle devam ediyor. Deri her daim kendini gösteriyor. 


Özetle; tatlımsı, kuru bir deri kokusu. Kouros, Salvador Dali' yi seviyorsanız ancak miskten ziyade deriyi tercih ediyorsanız sybaris'i oldukça beğeneceğinizi tahmin ediyorum. Aslında kouros ve salvador dali' nin karışımının sadeleştirilmiş hali gibi. Ben her açıdan başarılı buluyorum.

Kalıcılık ve fark edilirliği bende ortalama altıydı. Bunda biraz eskimiş olmasının da etkisi de vardı ancak bu; boğucu olmaması açısından iyi bir özellik. Sonuçta elimizde kuru deri temalı bir 80ler masküleni var. Uygun yaş grubu 25 üzeri. Her tatlımsı maskülende olduğu gibi, Sybaris de bana göre en iyi sonbahar mevsimine gidecektir. Denemeden alınmamalı. Deri temalı tatlımsı maskülenleri seviyorsanız tavsiye ediyorum. Peki kritik soru; salvador dali mi sybaris mi? 

Çok yakın karakterlerde olan iki koku arasından bana göre galip olan Dali.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder