25 Kasım 2010 Perşembe

Lacoste - Lacoste Pour Homme (2002)

"Bana göre hem koku, hem harman tam bir kakofoni.." 




2002 çıkışlı Lacoste pour homme, 84 çıkışlı selefi ile aynı tarz aromatik odunsu bir koku olmasına rağmen, başarı olarak ondan çok uzak.

Lacoste Pour Homme' un harmanı:

üstte: greyfurt, erik, elma, bergamut
ortada: tarçın, kırmızı biber, ardıç, kakule
altta: laden, sandal ağacı, misk, vanilya, rom, sedir


notalarından oluşuyor. Harman; bana, bakınca bile dengesiz geliyor, üstteki mis gibi notalardan sonra birden kakule, tarçın, ardıç gibi kuvvetli notalara inmek, sonra vanilya, rom, misk gibi uymsuz bir üçlüsüyle baskılamak? Bilemiyorum, ben parfüm yaratıcısı değilim ama, edindiğim tecrübelere göre buna kağııt üstünde burun bükebiliyorum. Zaten yaratıcısı Claude Dir' in de bugüne kadar öyle çok dişe dokunur bir parfüm yaratmamış olması da malum. Peki, harman kötü görünüyor ama koku nasıl? Uyum sağlanmış mı?

Hayır sağlanamamış. Harmanda ne görüyorsanız o. Oldukça karman çorman, uyumsuz notalar silsilesi. Memnun edici bir kokuya sahip değil. Fresh değil. Biber ve vanilya eşliğinde buruk bademimsi odun teması var. Hatırlayınca dahi yüzümü ekşitiyorum. Bana göre hem koku, hem harman tam bir kakofoni. Ciddi anlamda bu kokuyu beğenerek kullanacak kişilerin ya olmayacağını ya da çok az olacağını düşünüyorum. 



Özetle; hem vasat kokulu, hem kötü harmanlı, hem de sentetik bir koku. Zaten 2002 çıkışlı standart bir moda kokusundan daha fazlasını beklememek lazım ama, geçmişte booster, 2000, Zaten 2002 çıkışlı standart bir moda kokusundan daha fazlasını beklememek lazım ama, geçmişte booster, 2000, lacoste original gibi kokuları yapan bu markanın kendi adını taşıyacak parfümünden daha iyisini beklerdim. Otur, sıfır.



Eğer inatla kullanacağım diyorsanız kalıcılık ve fark edilirlik ortalama. Daha ziyade sonbahar ve kışa uygun. Tavsiye etmiyorum.

2 yorum:

  1. Lordum en iyi yeşiller grubuna koymussun bu parfumu ?

    YanıtlaSil