16 Mayıs 2013 Perşembe

Clinique - Happy (1999)

"temiz, duru bir havası var Ama buna rağmen canlı değil.." 


Hazır havalar ısınmışken biraz daha hafif bir şey yazayım dedim. Normalde artık belirli bir çıtanın altındaki markalardan inceleme yazmamayı tercih ediyorum. Clinique de bu markalardan. Parfüme yönelik bir üretici değil ve parfüm dünyasında da iddiası yok. Ancak özellikle ülkemizde 2-3 sene önce bir patlamayla çok adı duyulmuş, popüler hale gelmiş bir parfüm oldu. Hal böyle olunca bir şans vermek istedim. Happy 99 çıkışlı aromatik turunçgil kokusu. 

Happy' nin harmanı:

üstte: misket limonu, limon, mandalina, yeşil notalar, deniz notası
ortada: frezya, yasemin, müge, gül
altta: servi, sedir, öd ağacı, misk

notalarından oluşuyor. Harman olarak yüksek kaliteli bir parfüm diyemem. Ucuz bir parfüm imajı veriyor. Avon' dan biraz hallice. Sentetiklik az ve pek rahatsız etmiyor. Sakin ve durağan bir yapısı var. Bu hem koku hem de harman olarak böyle. Bundan dolayı çok kısa sürede sıkıcı hale gelebiliyor. Harmanda yazan notaları net şekilde almıyorsunuz, genel olarak karışmış koyu bir turunçgil kokusu hakim. Köşelilik ya da vuruculuk yok.

Happy fresh turunçgil bir koku. Biraz Avon full speed’i andırıyor. Ancak ondan önemli farkları var. Birincisi onun gibi sadece sıkıcı bir mandalina kokusuna sahip değil. Altta sucul yeşil notalar ve sonraları çok hafif odunsu notaları alabiliyorsunuz. Yine full speed’in sanki fırınlanmış mandalina kokusunun aksine bu daha fresh ve taze kokuyor. Ben bunu daha kaliteli esanslar kullanılmış olmasına bağlıyorum. Gayet taze ve temiz bir kokusu var. 

Aslında turunçgil kokusunu kim sevmez değil mi? Ama clinique bunu o kadar bayağı ve sıkıcı yapmış ki daha ilk günden sıkılıyorsunuz. Bir turunçgil bir az daha baharat ya da aromatiklerle lezzetlendirilmeli ki sıkmasın. yoksa mandalina kokusunu hepimiz çok severiz ama parfüm olarak sıktığımızda yarım saatten sonra bir özelliği, çekiciliği kalmaz. Happy'de de bu var. Harmandaki o diğer notalar çok zayıf ve etkisiz, ana tema mandalina, portakal kabuğu karışımı bir koku. Şu net, kötü bir kokuya sahip değil. Ama çok sıradan. Temiz, duru bir havası var Ama buna rağmen canlı değil.


anatema budur

Özetle hafif, sade, temiz bir turunçgil kokusu. Çok kaliteli ya da matah değil. Birkaç sene önceki fiyatlandırmalarıyla avonlardan biraz pahalı olarak satılan parfüm için denenebilir diyordum, ancak şu an normal moda markalarının parfümlerine yakın fiyatlardan satıldığını görünce kesinlikle değmez diyorum. Özellikle konu turunçgil parfümü olunca. En temel ve basit mimarili parfümlerden olan turunçgil parfümleri ne yazık ki alırken en kuvvetli seçiciliği ve dolu cüzdanı tercih ediyorlar. Bu tip kokularda ekonomiğe kaçarsanız sonuçları vasat olur. 

ne yazık ki böyle dinamik bir koku değil

Fark edilirliği fazla değil, ilk açılış oldukça dolgun ve canlı ama hemen sonrasında çabuk sönümleniyor ve kalıcılığı da oldukça vasat. Yani sık sık tazelenmesi gereken bir koku. Yaza ve bahara gayet uygun. Ancak 16-18 yaşındaki genç parfümseverler için güzel bir yaz kokusu diyebilirim. Yine de o kadar para verilecekse daha başarılı turunçgiller alınmalı. Ben gene de böyle sık tazelemeye razıysam, muhteşem meyveli kokusuyla escada sentiment’i buna tercih ederdim. Ancak dikkat edin eski bir üretim edinmeye çalışın, onun da yeni üretimleri oldukça sentetik. TH Tommy bile daha başarılı bir turunçgil. Saf, basit bir turunçgil isteyen çok genç bir parfümseverseniz bir deneyebilirsiniz, onun dışında kalan kimseye önermiyorum, hele ki güncel fiyatlarıyla. Bu parfüm bana göre günümüzde 50-60 lira civarını geçmemeli. 

5 yorum:

  1. protakal sonrası tatlı meyve kokusu geliyor bana, portakaldan eser kalmıyor.
    bir süre sonra o kadar sıkıcı bir hal alıyorki parfüm, şişe bitsin diye dua ediyor insan.

    YanıtlaSil
  2. Portakal'a bayılan birisi olarak şimdiye kadar içime dolu dolu çekeceğim portakal temalı bir parfüme ne yazık ki daha denk gelemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guerlain acqua allegoria pamplelune, l'artisan parfumeur mandarine, creed neroli sauvage denemeni öneririm.

      Sil
    2. Yolun sonu demek ki yine niche'lere çıkıyor:).

      Sil
  3. Clinique - Happy (1999). "temiz, duru bir havası var Ama buna rağmen canlı değil.." Hazır havalar ısınmışken biraz daha hafif bir şey yazayım ... 1cliniquehappy.blogspot.com

    YanıtlaSil