25 Mart 2013 Pazartesi

Creed - Original Santal (2005)

"yumuşak tatlımsı odunsu sıcak bir koku.."


 
Original Santal, uzun zamandır denemek istediğim bir Creed kokusuydu. Bunun nedeni; hem birbirleriyle çelişen basenotes yorumları (kiminin çok beğenmesi, kiminin rezalet bulması), hem de nispeten sandalağacı temalı olmasıydı ki, ben genel olarak sandal ağacından hoşlanan bir kişiyim. Parfümü sizlere tam doğru olarak yorumlayabilmek için uzun süre kullandım ve net kararımı verdim. Original santal odunsu oryantal tarzda 2005 çıkışlı yenice bir Creed kokusu. 

Original Santal'ın harmanında:

üstte: tarçın, kişniş, ardıç yemişi
ortada: sandalağacı, lavanta, biberiye, zencefil, portakal ağacı esansı
altta: tonka fasulyesi ve vanilya


notaları var. Bazılarınızın harmandan hemen anlayabileceği gibi sıcak ve tatlı bir koku. Alt harmandaki vanilya, tonka, sandalağacı gibi notalar harmanı sıcak ve tatlımsı hale getirir. Harmanla ilgili olarak şunu söylemeliyim; Original Santal’ı ilk kokladığımda o alışılageldik temiz ve doğal creed esansları kokusunu alamadım. Daha tatlı ve yoğun bir koku karşıladı beni. O berrak canlılık yoktu. Fazla uzatmayıp kullandığımda ise "ne kadar güzel yumuşak, mesafeli, güzel bir sandalağacı" kokusu dedim. İlk seferlerde kokusu bana oldukça güzel geldi. Ancak kullandıkça git gide eleştirilerin ana sebebi olan sentetikliği daha fazla almaya başladım ve bir süre sonra bu benim için büyük bir hayal kırıklığı haline geldi. Şimdi ise direk o sentetikliği yakalıyorum bir kez burun aşinalığı oluştuğundan. Kesin olarak standart Creed kalitesinin altında sentetik bir harman sahip. Çok hareketli, enerjik bir harman değil. Gayet durağan.

 
Koku olarak Original santal, Lancome hypnose’a benzeyen bir kokuya sahip. Creed, sandal ağacına biraz daha öncelik vermiş, hypnose ise daha lavanta ve vanilyaya kayıyor ama gene de oldukça yakınlar. Ayrıca hypnose, original santal’ın harman olarak daha iyileştirilmişi diyebilirim. Onda da sentetiklik var ama original santal kadar değil. Şimdi siz okurken buradan original santal’ın çok sentetik, berbat bir koku olduğu anlaşılmasın. Bu sentetiklik belirli bir kısım kullanıcı için vazgeçirtici olacaktır. Ancak kokusunun oldukça rahatlatıcı bir aromaya sahip olduğunu belirtmeliyim. 

Özellikle az miktarlarda kullanıldığında çok rahatlatıcı yumuşak tatlımsı bir koku oluyor original santal. Ama gerçekten az olmasına dikkat edilmeli, çünkü ölçü biraz kaçırılırsa hemen sentetiklik algıları zorlamaya başlıyor. Yine de sentetik piyasa kokularının alayından daha başarılı bir koku olduğunu bilin. Dolgun ama rahatsız edici şekilde vurmayan bir koku olarak düşünürseniz az ve öz kullanarak bir şişeyi uzun süre kullanabileceğiniz bir parfüm. Yine de ben daha doğal ve temiz bir creed seçerdim. 


Özetle, adına uygun sandalağacına odaklanmış, yumuşak tatlımsı odunsu sıcak bir koku. Kullandığım diğer creed kokularına göre ehh dedirtecek bir kalitede. Sandal ağacı temasının biraz sıkıcı olduğunu da düşünürsek uzun süre kullanılmaya da pek müsait değil.  

sandalağacı parçaları

Kalıcılığı çok iyi. Bir günde bir tazeleme belki ister belki istemez teninize göre. Ayrıca kullandığım en kalıcı creed kokusu. Ama buna şaşırmamak lazım sandalağacı esansı en kalıcı esanslardan bir tanesi zaten. Fark edilirliği ise ortalama civarı. Biraz tene yakın duruyor. Ancak koklaması güzel. Kumral tenime iyi uydu. Basenotes’ta joop’a çok benziyor gibi yorumlar yapmış ben pek benzetemedim, denediğim tüm joop’lardan da daha kaliteli bir koku. Ancak tarzları yakın. Yaş grubu 16’dan itibaren herkese gider. Haliyle kışlık bir koku. Biraz riskli bir koku olmasından dolayı önce bir sample edinmenizi öneririm. Ardından burnunuz bana yakın derecede hassas değilse hypnose’a alternatif oldukça beğeneceğiniz bir koku olacaktır. Yok sentetikliği algılarsanız o zaman seçim sizlere kalacaktır. O yüzden pek körlemesine tavsiye edeceğin bir creed değil. Ancak genel kullanıcı için tatminkar creedlerden olduğunu söyleyeyim. Deneyebilirsiniz. Birikimliyseniz pek beğenmeyeceksiniz.

6 yorum:

  1. Merhaba, bu kokuyu " mont blanc individuel " benzetiyorlar.. sizin düşünce ve yorumlarınızı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz mont blanc kokusunu daha önce kullanmıştım. Ancak o kadar sene geçti ki ikisi arasında benzerlik var mıydı yok muydu hatırlayamıyorum.Her halükarda ikisinin de akılda kalıcı, özgün, özlettirici kokuları olmadığını belirteyim.

      Sil
  2. Merhaba,
    Bu koku armaninin bir parfümüne benziyor ama tam çıkaramadım..3 günlük kullanımda yoğun sandal ağacı nedeniyle sıkıcı bir koku izlenimi yarattı..Bu kadar tek çizgide ilerlemesi de sıkıcılığın kaynağı gibi..Bir de Creed kalitesini hissedemedim.Green irish tweed veya virgin island kadar kaliteli değil bence...O paraya çok iyi parfümler var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyaslanan kokular birbirinden çok farklı. Bence creed in en fresh kokusu ve kalıcı. Creed in diğer kokuları önerilecek se kesinlikle aventus önerilir

      Sil
  3. tek kelimeyle harika bir parfüm.maskülen etkileyici,farkedilirliği yüksek

    YanıtlaSil
  4. Ben Özgün bey gibi düşünüyorum. Tek tena üzerine yapılan durgun parfümler her ne kadar güzel koksa bile bir süre sonra sıkıcı oluyor. Daha güzel alternatiflere bakmak mantıklı gibi

    YanıtlaSil