10 Nisan 2011 Pazar

Visconti di Modrone - Acqua di Selva (1949)

"gurme traşa meraklı kişilerce bir parfümden ziyade traş sonrası kolonya olarak çok seviliyor.."


49'dan beri üretilen ve hala sevilerek kullanılan Selva, hafif yeşil tipte bir aromatik fujer. Yeşil tip parfümlerin belki de en başarılılarından birisi. Üretimi Victor tarafından başlatılıp, sonrasında Visconti di Modrone'ye geçmiş ve halen o şekilde devam etmekte.

Acqua di Selva' nın harmanı:

üstte: lavanta, bergamut, limon, biberiye, fesleğen
ortada: kekik, çam, karanfil, adaçayı, sardunya
altta: meşe yosunu, sedir, misk, kabe samanı, tonka fasulyesi

notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi son derece klasik ve lezzetli bir italyan kolonyası. Evet bir eau de cologne. Çok klasik ve başarısı kanıtlanmış bir harman dizilimine sahip olduğunu görüyoruz. Zaten kendisi de bu şekilde son derece oturmuş, harmanlanmış, yumuşak, taze, temiz ve doğal bir harmana sahip. Klasik bir 80ler masküleni gibi görünüyor biliyorum ama öyle değil. Listelenen pek çok notaya ve o notaların çoğunu arada bir duymanıza rağmen, aslen bariz bir çam kokusu. Ama Pino gibi sentetik değil, Polo gibi sert ve ağır değil. Tertemiz ve taze.

Çam kokusunu nane ve fesleğenle destekliyor, Üstteki limon ve bergamut da her daim kokuyu canlı kılıyor. Lavanta, karanfil, misk gibi ağır notalar yok gibi, bu bakımdan rahat olabilirsiniz. Hissedeceğiniz son derece temiz ve taze çamsı yeşil bir koku. Şimdi gözlerinizi kapatın; güneşli bir bahar sabahı yoğun bir çam ormanındasınız. Reçineli çamların kokusu rüzgarla buram buram yüzünüze vuruyor. Yerde ise orada burada nemli naneler, fesleğenler var, o sırada elinizde bulunan limonu sıkıyorsunuz ve kokusu bu taze yeşilliğe karışıyor. İşte acqua di selva böyle kokuyor. 

İşte Acqua di Selva böyle kokuyor

Maskülen değil, ancak tam anlamıyla bir centilmen kokusu. Zaten bir edc olan parfüm, gurme traşa meraklı kişilerce bir parfümden ziyade traş sonrası kolonya olarak çok seviliyor. Şu ısınmaya başlayan, baharın başladığı zamanlarda canlandıran, neşelendiren, mutlu eden bir yapısı var. Bunu ve 49' dan bu yana hala kullanılabiliyor olmasını da işte bu hafif yeşil yapısına borçlu. Polo gibi daha oturaklı, ağır bir maskülen olsaydı bu kadar sevilesi olmayabilirdi. Şu haliyle önyargıyla yaklaşmayacak çoğu kişinin beğeneceği ve günlük severek kullanabileceği modernlikte bir koku diye düşünüyorum.

Özetle; Selva benim övmeye doyamadığım parfümlerden. Taze, temiz, doğal yeşil kokuları sevenler için bulunmaz nimet. Maskülen olmadığı gibi, yeni yetme ucuz parfümlerin cıvıklığında da değil. Fiyatının makul olması da bir diğer avantajı.



Fark edilirliği ortalama üzeri, kalıcılığı ne yazık ki bir edc olması sebebiyle kötü. Sık sık tazelenmeye ihtiyaç duyuyor. Ancak kokusu hafif ve güzel olduğundan, nispeten de ucuz olduğundan bu çok sorun olmuyor. Uygun yaş grubu 20 den başlıyor. Her yaşa ve mevsime uygun. Ancak en güzeli bu ilkbahar aylarında kullanmak. 

Sabah erkenden güzel bir traş sonrası yüzünüze çarpıp dışarı çıktığınızda yüzünüzü güldürecek bir parfüm. Dış mekanda bulunmak isteyen neşeli bir koku. Kendinize biraz bakan bir insansanız, yeşil kokuları beğeniyorsanız ve arada bir tazelemek sorun olmayacaksa şiddetle tavsiye ediyorum. Fotolar; sniffapalooza magazine, acedemic. ru



5 yorum:

  1. Bir ''Gentlmen'' olduğum savında değildim. ama dostlarım öyle olduğumu söylüyorlar :) ....Elbette bu kanıya ancak; çevremdeki dostlarım karar verebilir. Yakın bir süreç içinde kullanmamıştım, ya da farkında değildim. Şimdi, çok beğendiğimi söyleyebilirim. Açıklamalarınızla bunu kanıtlamış bulunuyorsunuz. Övülmeye değer bir ''Eau de Cologne'' , benim gibi, yeşil kokuları sevenlere münhasır bir parfüm. Teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. iyi günler yazılarınızı beğeniyle takip ediyorum kalıcılığı kötü demişsiniz ortalama kaç saat söylerseniz sevinirim ayrca yaşım 18 tenim biraz esmer kendimi ağır başlı ifade edebilirim bana göre önerebileceğiniz parfüm var mı tabi size göre güzel olan bana göre güzel olmayabilir yada tam tersi ama yine önerirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Tam aradığım koku ,bir çok parfümeriyi gezmeme rağmen internette dahil hiç bir yerde denk gelemedim ,nerede bulabilirim acaba lordum ?

    YanıtlaSil
  5. Nasıl alınabilir 1976dan beri hasyasıyım

    YanıtlaSil