16 Nisan 2011 Cumartesi

Gianfranco Ferre - GF Ferre Lui / Him (2004)

"fiyakalı adına rağmen pek bir şey sunamayan ve hem harman, hem koku olarak başarısız bir parfüm.."
 


Sıradaki parfüm genel olarak parfüm piyasasında pek bilinmeyen ve söz sahibi olmayan italyan Gianfranco Ferre' den GF Ferre Lui. 2004 çıkışlı yeni parfüm baharatlı odunsu bir koku.

GF Ferre Lui' nin harmanı:

üstte: bergamut, kakule, tarhun, aldehitler
ortada: kediotu, muskat, kişniş
altta: silhat, asilbent, sedir, tütsü

notalarından oluşuyor. Harman doğallığı için ortalama diyebilirim. Ancak uyumu için fazla iyi şeyler söyleyemiyorum. Biraz dengesiz, birbiriyle örtüşmeyen notalara sahip.  Benzoin reçinesi (asilbent) normalde çok güzel tatlı bir kokuya sahipken, çok nadir birkaç parfümde iyi kullanılabiliyor. GF ise bunlardan birisi değil. Silhat ve sedir ise gayet güzel esanslardan kullanılmış, hoş geliyorlar. Kişniş yine benzoin gibi benim çok az parfümde başarılı bulduğum bir nota. Kediotu oldukça nadir kullanılan bir nota. Ancak parfüme çok büyük bir özellik katmış diyemem.
 


Kitle olarak genç kullanıcılar hedeflenmiş ancak; harmanın şu durumuyla bunu nasıl düşünmüşler bilemiyorum. Açılışta bergamutun etkisiyle temiz ve ferah bir koku izlenimi veren parfüm kısa sürede kötü dozajlanmış kakulenin baskınlığıyla hemen sıkıcı hale geliyor. Daha sonraları iyice sıkıcı hale gelerek, donuk, acımsı buruklukta, ne vermek istediğinden kendisi bile emin olmayan bir parfüm haline geliyor. Bu haliyle ne çekici, ne de gençleri cezbedebilecek bir ürün.

Özetle gördüğünüz üzere fiyakalı adına rağmen pek bir şey sunamayan ve hem harman, hem koku olarak başarısız bir parfüm. Bunlar da yetmiyormuş gibi çok zayıf olması ve fazla kalıcı olmamasını da eklersek ortada önerilebilecek iyi bir yanını göremiyorum. 




Kalıcılık ve fark edilirliği ortalama altında. Uygun yaş grubu 20-30 arası. Daha ziyade sonbahara uygun gibi. Yukarıda yazdığım zayıflıklarını ve ülkemizde bulmanın zorluğunu düşününce kesinlikle tavsiye etmiyorum.

1 yorum:

  1. Ustadim, artik Drakkarimizi yorumlayiniz lutfennnn. Rica ediyorum. Uzuyorsun bizi.

    YanıtlaSil