30 Nisan 2011 Cumartesi

Chanel - Antaeus (1981)

"günümüzde kullanıcısı çok sınırlı olabilecek, bana göre -fazla- sert, tok bir maskülen koku.." 



Antaeus; seksenlerin en baba kokularını yazın deseler, pek çok kişinin listesine alacağı bir parfüm. Powerhouse denilen ağırtoplardan. Saf maskülen parfüm. Ancak bu tip parfümlere ilgili olmama rağmen benim sevemediğim nadir kokulardan. Zaten çeşitli parfümlerini kullanıp bunların karakterini gördükten sonra, Chanel' e oldukça soğudum. Tüm efsane görülen parfümlerinde aynı bayağı, kokoş karakteri sezdim. Kişisel fikrim Chanel' in parfümde kokoş bir marka olduğu. Ancak her incelemde olduğu gibi burada da parfüme tarafsız yaklaştığımı bilin. 

Neyse, dönelim Antaeus' a. Kouros' ta olduğu gibi yine bir yunan ismi. Kouros Hellence' de oğlan anlamına geliyor ve eski yunan heykellerinden, normal insan boyutundan daha fazla olan, ayakta dik duran, çıplak erkek heykellerine bu ad veriliyor. Saf maskülenlik. Antaeus ise, yunan mitalojosinde bir karaker. Yari dev, yarı tanrı, Poseidon' un oğlu, vesaire vesaire. Teknik konulara dönersek Antaeus 81 çıkışlı odunsu şipre tarzında oldukça sert bir maskülen.

Antaeus' un harmanı:

üstte: kişniş, bergamut, limon, misket limonu, adaçayı, mersin ağacı
ortada: yasemin, kekik, gül, fesleğen
altta: sandalağacı, silhat, laden reçinesi, meşe yosunu, kunduz yağı, bal mumu


notalarından oluşuyor. Gördüğünüz gibi oldukça aromatik görünen bir yapısı da var harmanın. Zaten kokuda da bunu alıyorsunuz. Harmanın kalitesinde bir sorun yok. Her şey oldukça doğal. Yukarıdan aşağıya taze turunçgiller, sonra hafif aromatikler ve çiçekler, altta da havyansı ağır notaların olduğunu görüp, güzel dengelenmiş bir parfüm beklentisine kapılabilirsiniz. Ancak Antaeus dengeli olmaktan çok uzak. Belirli notaları var ki tek başlarına oldukça kuvvetli kullanmışlar ve harmana hakim oluyorlar. Bunlardan en önemlisi benim parfümde hiç dayanamadığım adaçayı kokusu ki tüm parfüme hakim halde. Yine kekik buruk olarak, kunduz yağı ve bal mumu da kirli ve agresif şekilde sürekli vuruyor. Sonuç olarak ortaya kuvvetli notaların altında ezilen yumuşak notalarla dengesiz, sert, köşeli bir harman çıkıyor. Çok kuvvetli ve vurucu. Bu bakımdan Jaguar ve Yatagan' a benziyor. O kadar uç olmasa da bu ikisine yakın. Acıma, merhamet yok, burun direğinizi kıracaksa kırıyor.



Kokusuna gelirsem. İkinci eksikliği de burada. Uyumsuz harmandan çok başarılı bir koku beklemek hayal olurdu tabi. Ancak bu kadar övülen, sözü edilen Antaeus'un bu ününü kesinlikle koku güzelliğinden elde etmediğini bilin. Bunu hırçın karakterinden sağlıyor. 

Kokusu; acı, buruk, sert, yarı otsu-yarı hayvansı, kuru bir odunsu koku şeklinde. Tam olarak aynısı olmamakla beraber Yatagan' a oldukça yakın bir karakterde. Aslında yataganın sert, acı otsu-odunsu karakteriyle, boss spirit' in kirli ve tatlımsı hayvansı karakterini birleştirdiğinizde antaeus' u elde ediyorsunuz. 

Sakin, yumuşak kokuları sevenlerin barındırabileceği bir koku değil. Ayrıca günümüze göre biraz modası geçik kokuyor.

Önemsiz bir başka kötü yanı, tıpkı Boss Spirit gibi, kirli sarı rengiyle elbiselerini fena boyuyor. Özellikle dökmeli şişelerde dikkat etmek gerekli. 



Özetle; gördüğünüz gibi Antaeus' un adının geçtiği yerde yumuşaklık adına hiçbirşey yok. Herşey sert, buruk, köşeli, vurucu, kuvvetli. Dolayısıyla; günümüzde kullanıcısı çok sınırlı olabilecek, bana göre -fazla- sert, tok bir maskülen koku. 


Kalıcılık ve fark edilirlik değerleri bende ortalama. Uygun yaş grubu 40 üzeri diyorum. Sonbahar ve kışa daha iyi uyum sağlayacaktır. Çok fazla kuvvetli yapısı, çevredeki bu tarz maskülenleri sevmeyen modern insanları rahatsız edebilir. Bu parfümü ancak jaguar, yatagan, m7 gibi fazla sert ve kuvvetli maskülenleri seven kullanıcılara önerebilirim. Onun dışındaki kullanıcılara -80lerin maskülenlerini seviyor dahi olsalar- tavsiye etmiyorum.

5 yorum:

  1. mrb bu parfum gercekten garip bir parfum cok mu sert diyim yoksa cok yumusak mi anlamak zor fazla sert tok bir masculine oldugunu dusunuyorsunuz ama benc kesinlikle oyle degil en azindan benim tenimde boyle..yani bilmiyorum bana dediginiz gibi oyle cok sert bir parfum gibi degil aksine yumusak ama agir basli hatta birazcik da feminen kokuyor gibi gelir her zaman..ayrica dediginiz gibi M7 yatagan vs.. parfumler gibi degilde daha cok boyle oryantal chypre tarzi habit rouge yves saint laurent opium tarzinda bir parfum gibi gelir hep ozellikle habit rouge edp sine gercekten sinif olarak benziyor..saygilarimla hoscakalin

    YanıtlaSil
  2. ne alaka anlamıyorum, Antaeus chanel in en karakterli kokularından biridir, temel olarak efsanesini castoreum ve myrrh den gelir, myrrh zaten lavanta çiçeğinin belli aşamalardan geçirilerek reçineye dönmüş halidir, her burnu olan en iyi kokulara kafasına göre yazıyo bende kendimi sorumlu hissettim canım bi yerde, neyse yani bu fesleğengillerden olan otlar ve demin saydıklarımız daha harika bi araya getirilemezdi. son derece karakterli ve herkese hitap edemeyen kokulardandır ama sıradan burunları anlıyorum, onlar creed, serge lutens, ysl seviyo kafa yormayan püff kokular, ilk ve son kez girdim sitenize başarılarınızın devamını diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. ch blue beyenmedim traş losyonu gibi .Şöyle kendini hissetırecek hımm diyebileceğim bir chanel tavsiyesi istiyorum

    YanıtlaSil
  4. bleu de chanel incelemesi de yaparsanız sevinirim... bir de bu chanel logosu bir pagan sembolü triple goddess'i andırıyor... bir alakası var mı bilmem ama...

    YanıtlaSil
  5. Vintage Anteusun kokusu yeni van cleef arpels pour homme ve yeni kouros birbirinin aynı. Sırf damla sakızı kokuyor. yorumlara incelemelere bakarak aldım. Ağaç gibi kokmak istiyorsanız alın.

    YanıtlaSil