31 Mart 2011 Perşembe

Guerlain - Aqua Allegoria Pamplelune (1999)

"Sanki biraz önce greyfurt yemişsinizde kokusu ellerinizde kalmış gibi doğal ve taze kokuyor.."



Aqua allegoria serisi, Guerlain' ın belirli dönemlerde çıkardığı çeşitli temalara sahip sade kokulu parfümlerden oluşan bir seri. Pamplelune' de bir turunçgil kokusu olarak greyfurt temasıyla kendini gösteriyor.

Aqua Allegoria Pamplelune' ün harmanı:

üstte: greyfurt
ortada: greyfurt, çiçek notaları
altta: greyfurt, silhat, vanilya

notalarından oluşuyor. Kokusuna, harmanına vs gelmeden önce Guerlain markasına ne kadar saygı duyduğumu ve beğendiğimi tekrar hatırlatmak istiyorum. En son birkaç parfümünü saymazsam, tüm parfümleri hem belirli bir kalite çıtasının üzerinde, özenilmiş, kaliteli, niş ayarında kokular. AAP de farklı değil.


Bu serinin temalı, sade parfümlerden oluştuğunu söylemiştim. Zaten burada da harman kendini anlatıyor. Ancak son derece sıkıcı görünümüne rağmen harman kesinlikle sıkıcı değil. Guerlain burada diğer üreticilere resmen ders vermiş. Bu kadar az esans ile bu kadar memnun edici harman yapılabiliyormuş demek. Ana tema tabi ki greyfurt. İlk sıkışınızdan uçana dek her daim ortada. Araya hafif çiçeksi notalar çok akıllıca yerleştirilmiş ve kokunun fazla kadınsı olmasının önüne geçilmiş. Böyle diyorum çünkü aslında aqua allegoria serisi kadınlara yönelik bir seri. Ama arada birkaç model varki; erkeklerin de kullanabileceği şekilde zekice ayarlanmış, pamplelune' de bunlardan biri. Çiçeksi notaların yanında silhat ve vanilya çok çok az kullanılmış ve açık açık kendini göstermelerinden ziyade,  ana greyfurt kokusunu zenginleştirecek şekilde dozajlanmışlar. Harmanın ne kadar ustaca ayarlanmış olduğunu sizlere anlatmam zor, kendiniz denediğinizde göreceksiniz. Bu bakımdan harman çok başarılı, notalar çok çok doğal, taze ve temiz. Bir parfümde bulabileceğiniz en iyisinden.


Parfümü ilk kokladığınızda çiçeksiliğinden dolayı açıkca kadın kokusu olduğunu düşünüyor, ancak bir süre sonra da pekala bir erkeğin de kullanabileceği değerlerde olduğunu anlıyorsunuz. Kesinlikle "kullanamam ben bunu" dedirtecek kadar feminen değil. Ama belirli bir seviye feminenlik her daim ortada. Yani bayan arkadaşınıza, eşinize ya da annenize de gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Koku tazeliği ve doğallığı olarak; kullandığım birkaç yüz koku içerisinden gerçekten çok az parfümde pamplelune' deki canlılığı ve doğallığımı buldum diyebilirim. O greyfurt kokusunu anlatmam mümkün değil. Sanki biraz önce greyfurt yemişsinizde kokusu ellerinizde kalmış gibi doğal ve taze kokuyor. Suyunu sıkıp şişelemişler gibi. Bu arada harmanda yazmamış ama; ben üst harmanda bergamut ve limon' u da algılıyorum sanki. Bunlar greyfurt' u biraz daha asidik, canlı hale getirip, ekşileştirmiş. O kadar ki ölmeden koklamak isteyeceğim bir greyfurt kokusu. Şişesini açıp açıp koklayacağınıza garanti veriyorum. Bu histeriyi creed neroli sauvage gibi birkaç nadir parfüm verebiliyor. Ama bu hissi hep turunçgiller veriyor. Ya da ben turunçgil bahçesinde doğmuşum, belki de cennetin kokusu böyledir, kimbilir.


Şimdi; harmanı ve kokusunu bu kadar övdüm ancak bir konuya dikkat etmenizi öneririm. Parfüm işinin son derece kişisel olduğunu biliyoruz. Kaldı ki beğeniler aynı bile olsa, ten uyumu farklılığı yadsınamaz bir gerçek. O yüzden bu yazdıklarıma bakıp sanki dünyanın en iyi kokusunu alıyormuşcasına bir havaya girmeyin. Parfümün çok kaliteli harmanlı, temiz ama sade bir turunçgil kokulu, ortalama üzeri kalitede, hallice feminen bir parfüm olduğunu bilin. Büyük beklentiler büyük hayal kırıklıklarını getirir. O yüzden her incelememdeki gibi bu parfümü de denemeden alayın diyorum. Herkes sever, herkes alsın demiyorum. Ama taze, turunçgilli, özellikle greyfurt notalı hafif kokuları seviyor, fakat çoğunun zayıf ve uçucu olmasından şikayet ediyorsanız Aqua Allegoria Pamplelune' ü çok seveceğinizi tahmin ediyorum.

 
Kalıcılığı ortalama, fark edilirliği ortalama üzeri. Yaz ve özellikle ilkbahar için harika bir koku. Uygun yaş grubu hem kadınlar, hem erkekler için 16 ve üzeri. Dış mekanlara gayet uygun, canlandırıcı, mutlu edici bir koku. Farklı olmak isteyenlere, adam gibi kaliteli bir yaz turunçgili isteyenlere şiddetle öneriyorum. Genel kullanıcı mutlaka önce denemeli yoksa fazla sade ya da feminen bulabilir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder