28 Ocak 2011 Cuma

Montana - Montana Parfum D'Homme Light (1989)

"bir dönem çıkmış, bitmiş ve orada kalması gereken bir parfüm.."  



Artık üretilmeyen ve az bulunan bu parfüm, deri temalı oldukça sevilen abisinin, koku olarak çok benzer ama biraz daha hafif olan versiyonu. 1989 çıkışlı parfüm odunsu oryantal tarzında ve deri temalı. Tarz ne, tema ne? diyorsanızsizi buraya alalım.

Montana Parfum D'Homme Light' ın harmanı:

üstte: aldehitler, bergamut, tarhun, yeşil notalar
ortada: çam, gül, karanfil, yasemin, tarçın, eğrelti otu
altta: sedir, silhat, sandal ağacı, amber, yosun, deri, vanilya, reçine

notalarından oluşuyor. Döneminin klasik harmanlarından birine sahip. Özellikle alt notalar bariz popüler 80ler notaları. Harmanda sentetik notalar bulunmasına rağmen, parfümün pek sentetik kokmadığını söyleyebilirim. Genel olarak doğal ve temiz kokuyor. Ancak harmanda genel bir sulandırılmış, yumuşatılmış hissiyatı var. Sanki light tabiri biraz aşırıya kaçmış gibi. Parfümün bir oryantal olmasına bakmayın. Yumuşak odunlarla destekli bir deri kokusuna sahip. Ancak kusurları var. Bakalım.

Parfüm genel olarak kendine has bir yapıda. İlk sıktığınızda aldığınız çok sulandırılmış, hafif sabunsu bir bergamut kokusu. Daha sonra bergamut belirginleşiyor ve tarçın, vanilya, amber ve reçine bu hafif sabunsu turunçgil kokusuna karışıyor. Buraya kadar herşey çok güzel. Ama bir sorun var ki beni parfümden soğuttu. Aralarda bir yerlerde parfümü çok sulandırılmış gibi hissettiren amonyağımsı bir nota. Notalara baktığımda bu tarz bir kokuyu verebilecek tek nota olarak eğrelti otunu görüyorum. Belki benim elimdeki versiyonda eğrelti otunun dozajı bozuktu, belki parfüm genel olarak böyle. Ama sonç olarak bu koku beni parfümden soğuttu. Bu nota, parfümün tüm o yumuşaklığını, canlılığını itici kokusuyla gölgeliyor ve istesemde beğenemiyorum. Belki bir ten uyumu problemi de olabilir. Kesin fikir için denemeniz lazım. Bu itici ara notayı saymazsak, orta harmana altlardaki güzel notalar başka deri ve silhat olmak üzere ortaya çıkıyor ve koku bu şekilde tamamlanıyor. 

Adından da anlaşılacağı üzere parfüm oldukça hafif ve yumuşak yapıda. Kuvvetli ya da keskin bir yanı yok. Hatta dediğim gibi fazla sulandırılmış izlenimi verebiliyor. Bu da parfümü nispeten silik bir parfüm haline getiriyor ki bu da ikinci önemli dezavantajı. Belki bu tarz hafif, sabunsu deri temalı kokuları sevenler oldukça beğenebilirler, ancak parfümün etrafta arayıp, bulmak için mücadele vermeye gerek olacak kadar başarılı olmadığını da bilmenizi isterim. 

Özetle bir dönem çıkmış, bitmiş ve orada kalması gereken bir parfüm. Tek avantajı kendine has yumuşakbaşlı kokusu. Bugün günümüzün parfümleriyle mücadele edebilecek oldunlukta değil. Parlak bir yönü bulunmuyor.

Fark edilirliği ve kalıcılığı ortalama altı. Sönük diyeceğimiz tip kokulardan. Uygun yaş grubu 25 ve üzeri. Hafif yapısı her mevsime uyacaktır. Fazla heyecanlandıran bir yönü olmamasından dolayı tavsiye etmiyorum.

9 yorum:

  1. sayın özgün bey
    light versiyonunu bilmiyorum ama, parfum d'homme kesinlikle bir iki kere daha denemenizi istirham edeceğim bir parfüm. oscar pour lui, drakkar, esencia türü, doğru sabunsu ve derili, fakat çok doğal bir aromatik. Son merhalelerindeki baharatlı sandal harika. Diyeyim...

    YanıtlaSil
  2. Bu kadar övüyorsanız mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  3. "sizin şişenizde bir sıkıntı olmuş olabilir övgülü kısımlarına katılıyorum ayrıca sulandırılmış gibi değil bendeki yani tarçını filan baskın ve buram buram bir kokusu var. " yazıyordum ki light versiyonu oldugunu anladım, orjinalini deneyiniz lütfen..

    YanıtlaSil
  4. 90 yilardan beri kulaniyorum ve çok özel

    YanıtlaSil
  5. Bu parfümü (montana daha evvel çok kullandım artık ithal edilmedigini söylediler nerde bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Çok uzun zaman kullandım tahmini beş senedeir arıyorum bulamıyorum ithalatının kesildiğini söylediler bilgi verirseniz sevinirim nasıl bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müthiş parfüm pandemi dolayı elimde çok az kullanılmış var bitane arasira sıkınca gençliğim aklıma geliyo onuda gitti gidiyor dan bulmuştum internet baktın mutlaka bulursunuz

      Sil
    2. İnternet mutlaka bulabilirsiniz

      Sil
  7. Süper parfum istanbulda mutlaka bulursunuz hava alanında vardır 90 yilardan beri kulaniyorum

    YanıtlaSil